5 Adımda Gelecek Korkusu Nasıl Yenilir?

  • Anasayfa
  • 5 Adımda Gelecek Korkusu Nasıl Yenilir?

Gelecek Korkusuyla Başa Çıkmak İçin 5 İpucu

Gelecek kaygısı sizi sınırlar. Şu anda olanlardan zevk alamazsınız. Neler olabileceği konusunda o kadar çok endişelenirsiniz ki, yaşam kaliteniz düşer. Gelecek kaygısıyla başa çıkmak için yapabileceğiniz beş şey:

1. Nefes Al

Nefes alma tekniklerini öğrenmek ve kullanmak , herhangi bir kaygı türü için yapabileceğiniz en kritik şeylerden biridir. Anksiyete bedeni ele geçirir. Kalbin hızla atıyor, nefesin hızlanıyor ve avuçların terliyor. Bu, vücudunuzun tepkisinin artan kaygı yarattığı olumsuz bir geri bildirim döngüsü yaratır. İyi haber şu ki, sadece nefesinizi kontrol ederek bu geri bildirim döngüsünü herhangi bir noktada kesebilirsiniz.

Öğrenebileceğiniz birçok egzersiz ve gevşeme tekniği vardır. Ancak, hemen şimdi yavaş, derin nefeslerle başlayabilirsiniz. Nefes al, tut, nefes ver, tut. Ne kadar yavaş ve derin olursa o kadar iyidir. Bu, ruh sağlığınız için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biridir. Derin nefes almayı günlük hayatınızın bir parçası haline getirin.

2. Bir Günlük Tutun

Geri görüş geçmişte olayları daha iyi kontrol ettiğimize inanmamıza neden olur. Artık geride bıraktığımıza göre, çoğumuz ona yol açarken hissettiğimiz kaygıyı hatırlamıyoruz. Geriye dönüp bakıyoruz ve o kadar da kötü olmadığını düşünüyoruz. Geriye dönüp bakabileceğiniz bir günlük tutmak, geçmişte yaşadıklarınıza dair gerçekçi bir bakış açısı kazanmanıza yardımcı olur. Dahası, size güçlü yönlerinizi gösterebilir. Gelecekte hayatta kalamayacağınız korkusunu geliştirmeye başladığınızda, eski kayıtlara dönüp nasıl hayatta kaldığınızı anlayabilirsiniz.

3. Vücudunuzu Hissedin

Aşamalı kas gevşemesi, kafanızdan çıkıp vücudunuza sağlıklı bir şekilde girmeyi öğrenmek için müthiş bir tekniktir. Baştan ayağa her kas grubunu gerip gevşetirsiniz. Anın içinde kalın. Bu sizin için işe yaramazsa, vücudunuza neyin bu kadar kastığını bulun. Enerjik bir şarkı açın ve oturma odanızda dans edin. Yürüyüşe, koşuya veya yüzmeye gidin.

4. Değişim İçin Harekete Geçin

Endişenize ne tür şeylerin neden olduğunu anlamak için detaya inin. Örneğin çocuğunuzun geleceği ile ilgili endişeniz mi var ? Bir neden belirledikten sonra harekete geçebilirsiniz. Mesela çocuğunuz için bir yatırım hesabı açabilirsiniz. Gelecek korkusuyla bunalmak kaygıyı daha da kötüleştirir. Küçük ama etkili bir eylemde bulunmak kaygıyı hafifletmeye yardımcı olabilir.

5. Yardım İsteyin

Endişeli düşünceler, izin verirseniz, zihninizde sonsuza kadar dolaşabilir. Hatta daha da kötüleşebilir. Ama onları yenebilirseniz güçleri de gider. Endişelerinizi aşmanıza yardımcı olabilecek güvenilir bir arkadaşa, sırdaşa veya profesyonele ulaşın. Bazen onları açığa çıkarmak, gelecek korkusunu ortadan kaldırabilir. Başka birinin sunabileceği desteğe yaslandıkça zihniniz sakinleşecek ve vücudunuz rahatlayacaktır.

Eğitimli terapistlerimiz, bu teknikleri ve daha fazlasını nasıl uygulayacağınızı öğrenmenize yardımcı olabilir. Gelecek korkusuyla takılıp kalmanıza gerek yok. Anksiyete danışmanlığı hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için bize ulaşın .